Як заставити працювати ССД
 
Image
Коли почне працювати служба?;)
Як заставити працювати ССД
 

Постійно спілкуючись з батьками, які звертаються до служби у справах дітей (далі - ССД) за допомогою у відновленні своїх прав, маючи особистий досвід та постійну практику, вдалося визначити типові помилки у зверненнях до органів опіки. Тому раджу не повторювати їх, а взяти на озброєння деякі дієві способи спілкування з посадовцями з ССД. Це узагальнені поради, вони відносяться до тих категорій служб, яким відверто начхати на порушення прав дитини.

Даний матеріал містить узагальнені поради, без посилання на відповідні закони, тому користуйтеся ними по мірі придбання досвіду.

ВИЗНАЧІТЬ ХТО Є ХТО

Ви вирішили звернутися за допомогою у захисті своїх прав до ССД? То зробіть це правильно:
А) За допомогою сайтів державних адміністрацій, за допомогою інформаційних запитів, на особистому прийомі чи іншими законними способами визначте склад, посади, прізвища імена та по батькові, фото, отримані заробітні плати, премії, декларації про доходи за останні роки кожного співробітника ССД. Це ваше право як громадянина;
Б) Встановіть контакти: найкраще, що рідко вдається, обмінятися номерами мобільних телефонів. Перевірте, чи відповідають співробітники ССД на телефонні дзвінки та електронну пошту взагалі;
В) Зверніть увагу на розпорядок роботи служби: години та дні прийому. Витребуйте запитами правовстановчі документи та посадові обов’язки на кожного співробітника служби та на службу в цілому. Зберігайте всю отриману інформацію у окремій папці;
Г) Перевірте, чи не розміщені електронні поштові адреси та хостінг сайту держадміністрації на російських сервісах, чи актуальна інформація про ССД на веб-сайтах державних адміністрацій.

 

МЕНШЕ БАЛАКАЙТЕ

Самою поширеною помилкою при зверненнях до ССД є те, що батьки «розвішують вуха» та сподіваються отримати захист своїх прав за допомогою усного спілкування. Але ССД для вас – це не пошуковий ресурс з добіркою норм законів. Вас ніхто не чекав, а ви прийшли з дійсно незрозумілими вимогами та скаргами. Тому зрозуміла природна реакція співробітників ССД – чимшвидше позбавитися таких відвідувачів.
Все що виможете зробити в усній формі – це провести «розвідку», виявити відношення до своєї проблеми та відразу взяти до уваги типові порушення законів даною ССД. Почули якусь нісенітницю – фіксуйте це у блокноті, але не розводьте дискусій, навряд чи маєте для цього добру підготовку.
Старайтеся всі звернення оформлювати виключно на папері. Зробіть все можливе, щоб жодна відповідь ССД не була усною! Таким чином ви не дасте шансів службі несподівано змінити вектор захисту у самий відповідальний момент, наприклад, у судовому засіданні.

Пам’ятайте:
А) Чим більше часу проведете у службі, тим більше налаштуєте їх проти себе;
Б) Чим більше спілкуєтеся, тим більше служба розуміє ваші слабкі місця;
В) Чим більше часу проводите у службі, тим більше розумієте її непотрібність;
Г) Чим більше спілкуєтеся, тим більше втрачаєте часу на самостійну підготовку.

Важливо:
Спілкування з співробітниками ССД, як і з іншими посадовцями, дозволені виключно у службових кабінетах. Це не може бути коридор чи буфет. Бо усні звернення громадян викладаються на особистому прийомі.

Виключення:
В деяких випадках рекомендую звернутися до служби усно чи за допомогою телефонного зв’язку з якоюсь неважливою заявою. Зазвичай обов'язкової письмової відповіді ви не отримаєте, але потім, це буде підставою для оскарження даної бездіяльності.

 

ФОРМУЛЮЙТЕ ВИМОГИ

Зрозумійте, що саме нескінченні розмови, безглузді заяви та недотепні скарги тільки дратують. Все що повинно цікавити службу – це факти порушення прав дитини та прав батьків. Зробіть так, щоб ССД чула від вас лише питання у яких є посилання на порушені (на вашу думку), норми законів. Кожне звернення в кінці повинно мати прохальну частину, у якій ви чітко та коротко сформулюєте питання відносно єдиного предмету. Звернення складайте лише по суті того питання, яке буде зазначено у прохальній частині.
Проконсультуйтеся по змісту звернення з адвокатом, юристом чи юридично обізнаною людиною. Обов’язково видаліть зі звернення все, що не стосується питання з прохальної частини.
Навички точно формулювати свої вимоги та тримати розмову по суті знадобляться під час участі у судових процесах.

Важливо:
У прохальній частині має бути лише одне питання! Інші питання викладіть у інших зверненнях. Така тактика збільшить ймовірність надання розгорнутої відповіді саме на одне зазначене питання, та більш ефективна у контексті можливого оскарження у разі отримання типової відписки чи бездіяльності посадовців.

Пам’ятайте:
Чиновники мають діяти лише в межах своїх повноважень, тому контролюйте що входить до їх обов’язків.

 

ШУКАЙТЕ СЛАБКІ МІСЦЯ

Так, звернувшись до ССД, ви скоріше всього стикнетесь з державною машиною, побудованою за часів радянського союзу, де «ветерани» передають свій досвід роботи наступним поколінням фахівців з захисту прав дітей. Але хто сказав що ця система є ідеальною і непереможною? Там працюють звичайні люди, такі як і ви. Їм також притаманно припускатись помилок, втомлюватися від відвідувачів, чекати обіду та кінця робочого дня.
Зверніть увагу на наступні слабкі місця:
А) Юридична безграмотність – чим далі від Києва тим ситуація гірше;
Б) Завантаженість іншими нескінченними бюрократичними обов’язками;
В) Непереборна звичка штампувати відписки;
Г) Обов'язок надання відповідей по суті питань;
Д) Присутність такого фактору як премії та надбавки;
Е) Обов’язок діяти лише в межах своєї компетенції та відповідальність за протилежне;
Є) Публічність роботи дозволяє проводити відеофіксацію виконання їх обов'язків.

 

ОБЕРІТЬ ТАКТИКУ

На мій погляд, дуже влучним є порівняння вашої боротьби за право спілкування та виховання дитини у вигляді партії з шах.
Уявіть, що під час гри ви запитали підказку у професійного гросмейстера. Він підказав як зробити наступний хід. Але ж він не буде за вас грати і далі – зараз не його гра. То дайте собі відповідь на питання: чи відомі вам всі правила гри? Чи знаєте як ходять фігури? Чи вивчали ви розіграні партії? Чи взагалі бачите всю дошку з фігурами? Та чи не перетворилася ваша гра з шах у веселу гру «в Чапаєва» з шашок?

 

ПРАВИЛЬНО ГОТУЙТЕ ЗВЕРНЕННЯ

Складання звернень - найвідповідальніший момент. Адже відповідь по суті, у багатьох випадках залежить від правильно оформленного звернення та чітко поставленого питання.

Готуючи письмові звернення обов’язково дотримуйтесь наступних правил:
1) Одне звернення (заява, пропозиція чи скарга) – тільки одне питання по суті;
Виключення: інформаційні запити можуть містити декілька питань.
2) Наголошуйте про незгоду про об’єднання відповідей на декілька ваших звернень;
3) Деякі звернення краще подати у вигляді інформаційних запитів;
4) Підготуйтесь отримати відповіді на питання продовжуючи листування;
5) Виключіть складання звернень безпосередньо у кабінетах посадовців;
6) Звернення готуйте у електронному вигляді, адже написати швидко і «від руки» без помилок – практично не можливо;
7) Підготовка звернень у електронному вигляді значно полегшить складання інших;
8) Друкуйте звернення у двох екземплярах, один з яких зберігайте у себе;
9) Звернення завжди реєструйте, вимагайте на копії проставити вхідний номер та штамп, зазвичай для ССД це новина і вони вам відмовлять, бо знати закони не в їх правилах;
10) Вимагайте надавати відповідь на протязі максимум 15 днів, а не у кінці 30-ти денного терміну, як практикують деякі «дєятелі» з ССД. Відповідь на інформаційний запит надаєтьcя на протязі 5-ти робочих днів.
11) Контролюйте термін відповідей;
12) Відмовтеся від практики виділяти десяток ключових фраз у тексті звернень – на них ніхто не звертає уваги. Натомість, за допомогою широкого червоного маркеру, лише один-два рази зробіть виділення найважливіших пунктів;
13) Вже за два-три дні після подачі звернення, поцікавтесь про стан відповіді та призвіще особи, що її готує. Це дасть можливість підготуватися до аналізу відповіді та підкреслить вашу стійку позицію щодо доведення справи до кінця;
14) Обов’язково фіксуйте всі факти звернення у окремому документі: запишіть дату подачі, вхідний номер, адресат, короткий зміст, ким підготовлено відповідь, дату та термін відповіді. При активному листуванні це значно полегшить роботу;
15) Зберігайте звернення у окремих канцелярських папках, наприклад: служба у справах дітей; комісія у справах захисту прав дітей; поліція; судова справа №ХХХ; скарги. У електронному вигляді також дотримуйтесь подібного порядку.

 

ОБГОВОРИТИ НА ФОРУМІ

 


 

Адміністратор сайту
Дмитро БІЛИЙ

6 грудня 2017 р.
редагування: 14 жовтня 2018 р.

 

ДЕРЖАВНІ ОРГАНИ:

ПРАВОВА БАЗА:

  • Закони та міжнародні угоди
  • Підзаконні акти

РОБОТА З ДОКУМЕНТАМИ:

  • Заяви
  • Інформаційні запити
  • Скарги

СУДОВІ РІШЕННЯ: